League of Legends

Algemeen verloop

Inschrijven gebeurt per team van minimaal 5 en maximaal 6 spelers (1 substitute).

Alle deelnemende teams worden ingedeeld in poules (groepen). Het aantal poules en de grote ervan hangt af van het aantal inschrijvingen. De poules zullen altijd zo gelijk mogelijk verdeelt worden door de organisatie.

Afhankelijk van het aantal deelnemers gaan de eerste x-aantal teams (het exacte aantal zal bekend gemaakt worden ten laatste de dag zelf) van elke poule door naar de kwartfinale. De winnaars daarvan stoten dan logischer wijze door naar de halve finale om dan uiteindelijk tot de ultieme finale te bekomen die live (3 min. vertraging) zal worden uitgezonden op groot scherm. Meer details over het verder verloop volgen later.

Belangrijk en interessant om te weten is dat de verliezende teams van elke poule nog niet zijn uitgeschakeld! Het is de bedoeling om de casual gamer een zo aangenaam mogelijke LAN-party te bieden. Zij komen terecht in een soort van “last chance ronde” waarbij ELK team nog 2 wedstrijden zal spelen (de tegenstander wordt door ons willekeurig bepaald). Uit deze “last chance ronde” zullen twee teams terug “in het spel” komen en krijgen beide nog een ticket voor de kwartfinale. Ook hier zal hier later meer info over worden gegeven.

Er is ook sprake om het puntensysteem tijdens de poulefase (niet meer tijdens de volgende rondes) aantrekkelijker te maken voor de casual gamer. Dus i.p.v. te werken met 3 punten voor de winnaar en 0 punten voor de verliezer, zijn wij aan het zien of het interessant is om 1 punt uit te delen aan het team dat bv. first turret heeft of rift herald captured. Het team dat deze mini-game wint en ook uiteindelijk de game, zal maximum 3 punten krijgen en niet 4! Het punt is dus enkel te verzilveren indien je de match uiteindelijk verliest. Wij denken dat dit ervoor kan zorgen dat teams die zichzelf niet veel kans geven tegen een bepaalde (betere) tegenstander toch nog een punt kunnen  behalen. Je kan dus voor een bepaalde tactiek kiezen wat er uiteindelijk misschien voor kan zorgen dat je net doorstoot naar de volgende ronde met 1 punt meer.

De wedstrijden worden steeds gespeeld op de map Summoner’s Rift (Team Size: 5) en het game type is vastgesteld op Tournament Draft (Create Custom -> Summoner’s Rift -> Game Type: Tournament Draft). Dit is belangrijk, anders kan er niet gepauzeerd worden bij eventuele internetproblemen, indien iemand per ongeluk een foute champion heeft gelocked, foute runes heeft, enz…

Het team op het roster dat als eerste vermeld staat in elke battle (wedstrijd) speelt “thuis” (zij hebben steeds de keuze om aan de blauwe of rode kant van de map te spelen). Het is hun verantwoordelijkheid om de Custom Game aan te maken en alle spelers van het “away” team te inviten (uit te nodigen). De exacte IGN’s (in-game-names) zullen op de website vermeld staat zodoende deze zonder fouten gekopieerd kunnen worden. Het thuisteam is verplicht de naam van het spel te wijzigen in “Naam poule: game hoeveelste game van de poule” (bv. Poule B: game 3). Na de poulefase wordt dit “Naam finale: game hoeveelste game van de finale” (bv. Halve finale: game 1). Dit om eventuele foute invites makkelijk op te sporen onder elkaar. Het thuisteam is eveneens verplicht een (makkelijk) wachtwoord aan te maken en dit aan minstens één speler van het “away” team te geven via chat of aan tafel.

Substitute

Elk team heeft recht op maximaal één ‘sub’, maar dit is zeker niet verplicht. De substitute mag in theorie zoveel de plaats innemen van zijn teammaten als hij/zij wil, indien dit telkens vóór aanvang van de game gebeurt. Het is niet toegelaten iemand zijn game ‘over te nemen’ tijdens de match, behalve wanneer deze persoon om medische redenen niet meer kan spelen, maar dit dient steeds te worden overlegt met de organisatie (indien de aanvraag geaccepteerd wordt speelt de vervangen persoon niet meer gedurende de ganse LAN-party).

De substitute speelt altijd op zijn account (tenzij de game al bezig is en vervanging is toegestaan door de organisatie).

Wanneer dit team in de prijzen valt, moet er onderling beslist worden welke 5 mensen de prijzen zullen ontvangen.

Indien u van plan bent uw substitute te gebruiken en u bent de aankomende game het “away” team, gelieve dit even te laten weten aan het thuisteam, inclusief wie er niet zal spelen, zodoende zij correct kunnen inviten.

(In aanvraag bij Riot) Prijzen “Riot Package” (los van de prijzen van het LAN-tornooi zelf)

Belangrijk: enkel mogelijk voor de teams die zich hebben geregistreerd op de pagina van Riot games voor aanvang van de LAN-party! De link om dit te doen volgt later.

Eerste plaats (winnaar finale)

  • 3200 RP voor elke speler
  • Triumphant Ryze skin voor elke speler (+ Ryze champion indien nog niet in het bezit)
  • 5-win XP boost voor elke speler

Tweede plaats (verliezend finalist)

  • 2400 RP voor elke speler
  • 5-win XP boost voor elke speler

Derde plaats (winnaar van troostfinale)

  • 1600 RP voor elke speler
  • 5-win XP boost voor elke speler

Vierde plaats (verliezer van troostfinale)

  • 800 RP voor elke speler
  • 5-win XP boost voor elke speler

Vijfde t.e.m. achtste plaats (overige deelnemers van de kwartfinale)

  • 5-win XP boost voor elke speler

 

Inschrijven

Via onderstaande widget kan je jezelf inschrijven voor de toernooien (dit staat los van de inschrijving van het LAN-tornooi zelf maar is eveneens verplicht!). De inschrijvingen worden bekeken en goedgekeurd indien alle leden van het team een ticket hebben aangekocht.
Bij het inschrijven worden dan de order ID’s opgevraagd van alle tickets. Indien enkele spelers van je team apart een ticket hebben gekocht, geef je alle order ID’s in. Staan alle teamleden op 1 ticket, dan geef je overal dezelfde order ID in. Enkel je order ID is nodig.

Het e-mailadres in Toornament is niet belangrijk voor ons, wel de Summoner Names (dit moet uw exacte in-game-name zijn, m.a.w. uw nickname dat u in de LoL-client rechts vanboven ziet staan na het aanmelden, niet uw inlog name!), de player nicknames en de order ID’s.
De Player nicknames zijn de nicknames die je hebt opgegeven bij het aankopen van de tickets. Dit zijn de nicknames die gebruikt zullen worden om je punten bij te houden over het evenement.

TL;DR
– E-mail: niet zo belangrijk
– Summoner Name: IGN (exacte in-game-name)
– Player nicknames : nickname die op je ticket staat
– Order ID: alle ID’s moeten erin staan. Indien meerdere deelnemers op 1 ticket staan: copy paste.

 

Deelnemers

Spelreglement

http://euw.leagueoflegends.com/

Complete rule set

General & Game Settings

  • Max teams: 32
  • Competition method: 5 vs. 5
  • Subscriptions: Team
  • Maps allowed: Summoner’s Rift only
  • Mode: Tournament Draft
  • Game length: Until the winner is determined
  • Game winner: The team who completely destroys their opponent’s nexus or forces their opponent to surrender
  • Champion selection: Draft mode will be used. Players may only select champions that are unlocked via any means. Players need to have a minimum of 20 champions available for draft mode.
  • Restrictions: There are no item/champion restrictions at this time. At the discretion of the head admin, restrictions may be added. (Een nieuwe of reworked champion moet minstens 2 weken (1 patch) te bespelen zijn op de live servers of is anders automatisch uitgesloten)
  • Match setup: Home team has to create the match, invite all players and provide its passwords to the away team

Draft Rules

  • Draft Options: Tournament will be using the draft mode feature. Team will only have 5 members, subs can be used but may only play for one team throughout the tournament.
  • Draft Order: The team with the better ranking (or listed as the home team) will have the choice to select their side as blue (first pick) or red (second pick).
  • Pick and ban phase proceeds in a snake draft format as follows:
    Blue Team= A, Red Team= B
    Bans: A-B-A-B-A-B
    Picks: A-BB-AA-B
    Bans: B-A-B-A
    Picks: B-AA-B