Puntensysteem

Elke compo (game) krijgt punten toegewezen aan de hand van het aantal deelnemers en de duurtijd. De eerste plaats krijgt het maximum van het aantal punten en de laatste plaats krijgt een vooraf bepaald minimum aantal. Alle punten van alle toernooien worden aan het einde van het weekend opgeteld om zo een finale ranking te bekomen. De maximum en minimum waarden worden op voorhand vastgelegd aan de hand van aantal deelnemers en gespendeerde tijd aan het tornooi.

Vorige editie hebben we punten toegewezen naargelang het aantal deelnemers en hoe lang een compo heeft geduurd. Zo kwamen we op de volgende tabel (het wil niet zeggen dat deze compo’s er dit jaar persee terug zullen bij zijn, dit is louter als voorbeeld):

League of Legends Quiz Super smash Beerpong TF2 ulti Cosplay DOTA2
Max. punten 120 10 10 15 50 10 40
FIFA 18 Kicker Case Mod Rider CS:GO RL HS
Max. punten 20 20 10 10 100 30 70

Voor League of Legends waren er 2 rondes: een poulefase gevolgd door een knock-out ronde (m.a.w. een “iedereen tegen iedereen” ronde gevolgd door een “verliezen = uit het toernooi” ronde). Omdat elke deelnemer van de LoL-compo de eerste ronde heeft meegespeeld en +/- 5 uur gespendeerd heeft aan die compo, kreeg iedereen minstens 50 punten. Vanaf ronde 2 kreeg elke deelnemer van elk team voor elke extra game die zij speelden 11,67 punten bij. De uiteindelijke puntenverdeling was dus als volgt:

Winnaar Plaats 2 Plaats 3 Plaats 4 Plaats 5 Plaats 6
120

(incl. 50 punten van ronde 1)

108,3333

(incl. 50 punten van ronde 1)

96,66667

(incl. 50 punten van ronde 1)

85

(incl. 50 punten van ronde 1)

73,33333

(incl. 50 punten van ronde 1)

61,66667

(incl. 50 punten van ronde 1)

Op deze manier moet je dus niet persee mee doen aan de main compo’s om toch met een top prijs naar huis te kunnen gaan. Je moet zelfs niet bij de beste horen om veel punten te kunnen verdienen! Aan hoe meer compo’s je deelneemt, hoe meer punten je krijgt en dus hoe groter de kans op een prijs.

Belangrijk om te weten is dat indien je meedoet aan een main compo, je niet mag/kan deelnemen aan een andere main compo. Dit omwille van de simpele reden dat er gewoon niet genoeg tijd is om de games te combineren (de speelschema’s van de main compo’s lopen grotendeels op hetzelfde moment).